آموزش کار با آنتی ویروس نود 32 | eset nod32

۹ مهر ۱۴۰۱
بخش های مختلف نود 32

آموزش کار با آنتی ویروس نود 32

بعد از آن که شما نرم‌افزار نود 32 را نصب کردید و اقدام به خرید لایسنس نود 32 اورجینال نمودید و فرایندهای نصبی که در مقالات قبل توضیح داده شده را انجام داید، و نرم‌افزار نود 32 شما فعال شد نوبت به فعال کردن قابلیت‌‌های امنیتی آن می‌رسد. بسیاری از کاربران در این زمینه کمی سردرگم می‌شوند. در این پست ما قصد داریم که به توضیح کار با آنتی ویروس نود 32 بپردازیم.

آموزش کار با آنتی ویروس نود 32 و قابلیت های آن

بعد از آن که شما نرم‌افزار را نصب کردید و کنسول به روز رسانی خودش را انجام داد پنجره کاربری زیر به شما نشان داده می‌شود:

آموزش کار با آنتی ویروس نود 32 | nod32

در قسمت بالا شما دو قابلیت کلی را مشاهده می‌کنید:

  • Computer Protection: این قابلیت برای حفاظت از سیستم شما در برابر تهدیدات سایبری است.
  • Internet Protection: این قابلیت به شما امکاناتی را برای پایش داده‌‌های در محیط اینترنت و مقابله به تهدیدات آن را می‌دهد.

بعد از انتخاب هر کدام از این گزینه‌‌ها شما قابلیت‌‌های مختلفی را در اختیار خواهید داشت که در ادامه ما به توضیح آن‌‌ها خواهیم پرداخت.

نکته: برای آنکه بتوانید از این قابلیت‌‌ها استفاده کنید باید حتما اقدام به خرید لایسنس نود 32 برای کامپیوتر خود کنید.در زمان نسخه آزمایشی و یا در زمان نصب کنسول نود 32 شما نمی‌توانید از تمامی گزینه‌‌هایی که در اینجا وجود دارد استفاده کنید.با ادامه مقاله آموزش کار با آنتی ویروس نود 32 با ما همراه باشید.

قابلیت‌‌های آنتی ویروس نود 32 برای حفاظت از کامپیوتر

اگر شما اقدام به خرید لایسنس nod32 برای کامپیوتر خودتان کرده باشید، بعد از نصب کنسول و وارد کردن لایسنس معتبر گزینه‌‌های زیر برای شما فعال می‌شود:

  • Real-time file system protection (حفاظت در لحظه فایل‌‌های سیستم) : با این قابلیت نرم‌افزار نود 32 اقدام به بررسی تمامی فایل‌‌های موجود بر روی رایانه شما می‌کند و در صورت بروز مشکل آن‌‌ها را بر طرف می‌کند.
  • Device Control (کنترل کننده ابزارها): با این قابلیت شما می‌توانید دستگاه‌‌هایی که به شبکه شما متصل می‌شوند را شناسایی و مدیریت کنید. همچنین شما می‌توانید برای متصل کردن دستگاه‌‌های مختلفی که به شبکه و یا رایانه شما متصل می‌شوند نیز مجوزهایی را قرار دهید. برای مثال امکان خواندن اطلاعات از روی فلاش‌‌های USB را محدود کنید.
  • Host Intrusion Prevention System (HIPS) (سیستم حفاظت از نفوذ به رایانه میزبان): این سیستم امنیتی به شما قابلیت‌‌هایی را می‌دهد که بتوانید با کمک آن اتصال، و واکنش دادن به دستگاه‌‌ها و دستورات مختلفی که به رایانه و یا شبکه شما داده می‌شود را مدیریت کنید. شما می‌توانید با استفاده از این قابلیت دستورات ویژه (Rules) تعریف کنید تا بتوانید به صورت دلخواه مدیریت امنیتی سیستم‌‌های متصل شده را کنترل کنید.
  • Gamer mode (حالت بازی): در زمان بازی‌‌های آنلاین رایانه شما می‌تواند آسیب‌‌های سایبری زیادی را متحمل شود، زیرا در پس زمینه فعالیت‌‌های ارتباطات مختلف اینترنتی انجام می‌شود که ممکن است سبب نفوذ بد‌افزارها به رایانه شما شوند. با استفاده از این قابلیت ضمن کنترل ترافیک آنلاین، پردازش اطلاعات با نرخ پردازشی کم در پس زمینه انجام می‌شود و رایانه شما در برابر آسیب‌‌های احتمالی آنلاین محافظت می‌شود.

قابلیت‌‌های آنتی ویروس نود 32 برای حفاظت در اینترنت

بخش دوم قابلیت‌‌های حفاظتی آنتی ویروس نود 32 برای حفاظت از رایانه شما در برابر تهدیدات دنیای اینترنت است. در این بخش از مقاله آموزش کار با آنتی ویروس نود 32 ، ما برخی از مهمترین گزینه‌‌هایی که در اغلب نسخه‌‌های نود 32 وجود دارد را به شما توضیح می‌دهیم:

  • Web access protection (حفاظت در دسترسی به شبکه وب): با استفاده از این گزینه حالت‌‌های رمزنگاری شده HTTP و HTTPS به دقت مورد پایش قرار می‌گیرند و چنانچه تهدیداتی در این زمینه‌‌ها وجود داشته باشند آن‌‌ها به شما گزارش داده می‌شوند.
  • Email client Protection (حفاظت در برابر ایمیل‌‌های خطرناک): یکی از راه‌‌های توزیع بدافزارها استفاده از ایمیل‌‌هایی است که با کلیک کردن بر روی لینک آن‌‌ها اسکریپت‌‌های مختلفی اجرا شده و سلامت رایانه و شبکه شما را تهدید می‌کنند. قابلیت حفاظت در برابر ایمیل نود 32 به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید رایانه خودتان را در برابر این دسته از تهدیدات محافظت کنید.
  • Anti-phishing protection (حفاظت در برابر حملات فیشینگ): یکی از گسترده‌ترین حملات سایبری و کلاهبرداری اینترنتی ایجاد درگاه‌‌های Phishing است. افراد زیادی هر ساله قربانی این دسته از حملات می‌شوند. برای جلوگیری از این تهدید، نرم‌افزار نود 32 قابلیت جدیدی به نام Anti-phishing را معرفی کرده است که می‌تواند به خوبی شما را در برابر این دسته از تهدیدات محافظت کند.

چطور قابلیت‌‌های آنتی ویروس نود 32 را فعال کنیم؟

برای آنکه بتوانید از تمامی قابلیت‌‌های آنتی ویروس نود 32 استفاده کنید باید در ابتدا اقدام به خرید لایسنس eset پریمیوم کنید تا هم قابلیت‌‌های آنتی ویروس و هم محافظت در شبکه برای شما فعال شود.

برای آن که بتوانید این قابلیت‌‌ها را فعال کنید بر روی گزینه مورد نظر در بخش تنظیمات و یا صفحه اصلی نرم‌افزار کلیک کنید. در این حالت دکمه کشویی از حالت غیرفعال ( MODULE_DISABLED ) به حالت فعال ( MODULE_ENABLED ) در می‌آید. دکمه‌‌هایی که به رنگ سبز نشان داده شده هستند دکمه‌‌های فعال هستند و قابلیت‌‌های آن‌‌ها در حال اجر است.

برای آنکه بتوانید به قابلیت‌‌های اضافه تر در هر کدام یک از گزینه‌‌های یادشده در بالا دسترسی داشته باشید می‌توانید بر روی گزینه Advanced setup کلیک کنید تا قابلیت‌‌ها برای شما نشان داده شود.

همچنین چنانچه شما باید بر روی رایانه‌‌های زیادی (برای مثال در یک سایت کامپیوتری) تنظیمات مشابهی را پیاده سازی کنید می‌توانید از قابلیت Import/Export setting استفاده کنید. با استفاده از این کار شما یک فایل با پسوند .xml دریافت می‌کنید که برای تمامی نسخه‌‌های نود32 قابل درک است و می‌توانید به راحتی تنظیمات را بر روی هر نسخه ای انتقال دهید.

  • نکته: برخی از قابلیت‌‌های ممکن است تحت برخی از لایسنس‌‌های خریداری شما فعال نشود و یا با قابلیت‌‌های محدودی فعال شود. برای فهمیدن گزینه‌‌هایی مختلفی که برای این منظور در اختیار دارید پیشنهاد می‌شود که به حساب کاربری خود در سایت ESET.com مراجعه کنید یا از قابلیت ESET HOME که در بخش‌‌های دیگر این وب سایت توضیح داده شده است استفاده کنید.امیدواریم که مقاله آموزش کار با آنتی ویروس نود 32 برای شما مفید بوده باشد.همچنین همواره میتوانید جهت خرید لایسنس نود 32 ارزان ، به صفحه اصلی فروشگاه نود ایست مراجعه نمایید.