به روز رسانی نود 32 یکی از مهمترین مواردی است که بعد از نصب این نرمافزار امنیتی باید انجام دهید. در برخی از مواقع ممکن است مشکلاتی در زمینه به روز رسانی نرمافزار وجود داشته باشد و یا آنکه به هشدارهای مختلفی در این زمینه برخورد کنید. برای این منظور در این مقاله ما تلاش کردیم که به شما توضیحات کافی در زمینه به روز رسانی کردن نرمافزار نود 32 را ارائه کنیم.
پیش از آنکه توضیحاتی را درباره به روز رسانی نود 32 به شما ارائه کنیم باید چند نکته را در این زمینه بدانید:
بعد از آنکه نرمافزار را نصب کرده و لایسنس خودتان را وارد کردید و یا بعد از گذشت 48 ساعت، نرمافزار نود 32 درخواست اولین به روز رسانی خودش را ارسال میکند.
اخطارهای به روز رسانی و اپدیت نود 32 به صورت زیر نمایش داده میشود.
در صورتی که این صفحه به شما نمایش داده نمیشود میتوانید بر روی گزینه Update در منوی کناری صفحه اصلی نرمافزار کلیک کنید تا این صفحه به شما نشان داده شود. در این صفحه اطلاعات زیر در اختیار شما قرار میگیرد:
در پایین صفحه یک گزینه Check for update قرار گرفته است که با کلیک کردن بر روی آن میتوانید از نرمافزار نود 32 بخواهید بار دیگر فرایند چک کردن به روز رسانیها را انجام دهد. این موضوع به خصوص در زمانی که اینترنت دچار اختلال میشود و نرمافزار توانایی اتصال و به روز رسانی را ندارد بسیار کاربردی است. همچنین اگر بخواهید آخرین نسخههای منتشر شده را خارج از برنامه به روز رسانی نود 32 دریافت کنید میتوانید از این گزینه استفاده کنید. در نظر داشته باشید که همواره برای خرید لایسنس نود 32 با تخفیف میتوانید به صفحه اصلی سایت نود ایست مراجعه نمایید.
به صورت معمول نرمافزار نود 32 در هر 48 ساعت یکبار خودش را به روز رسانی میکند. این کار در پس زمینه فعالیت سیستم عامل انجام میشود و هیچ بار پردازشی برای سیستم ایجاد نمیشود.
به روز رسانی اغلب اوقات بین سه تا چهار دقیقه به طول میانجام و برخی از دادهها و فایلها دانلود میشوند و بر حسب مورد بر روی نرمافزار نصب میشود.
به روز رسانیهایی که میتوانند سبب تغییر در ساختار کار نرمافزار شوند و یا بر روی سیستم عامل تاثیر گذار باشند، یک پیام اخطار را به کاربر نشان میدهند و درباره عواقب احتمالی به او گزارش میدهند.
در برخی از مواقع ممکن است که به روز رسانی به صورت کامل انجام نشود و فرایند به روز رسانی دچار شکست شود. در این مواقع یک پیام قرمز رنگ برای کاربر به نمایش در میآید و در کنار آیکون نرمافزار نود 32 یک بالن قرمز رنگ ظاهر میشود.
شکست در به روز رسانیها اغلب به خاطر اتفاقات زیر رخ میدهد:
در هر کدام از موارد شما میتوانید مسئله را بررسی کرده و بر اساس پیام خطای به نمایش درآمده نسبت به حل مشکل اقدام کنید:
برای رفع مشکلات در به روز رسانی نرمافزار نود 32 میتوانید به صورت زیر عمل کنید:
در صورتی که عدم به روز رسانی به خاطر مشکل لایسنس نامعتبر (Invalid license) باشد، شما میتوانید برای بررسی کردن وضعیت لایسنس به ESET HOME مراجعه کرده و یا آنکه در برنامه بر روی گزینه Help and Support کلیک کنید و سپس گزینه Change License را بزنید تا وضعیت لایسنس به شما نمایش داده شود. در صورتی که مدت زمان لایسنس قبلی شما به اتمام رسیده باشد این گزینه در این همین جا به شما نمایش داده میشود.
دقت کنید که با نزدیک شدن به زمان پایان یافتن استفاده از لایسنس نود 32 آیکون این نرمافزار به رنگ نارنجی تغییر رنگ میدهد و اخطار و خط زمانی در صفحه ابتدای کار این نرمافزار ظاهر میشود.
همچنین در صفحه اصلی این نرمافزار در قسمت پایین در روبروی عبارت License Validity تاریخ اعتبار لایسنس کنونی ذکر شده است.
در صورتی که عدم به روز رسانی شما به خاطر عدم در اختیار داشتن لایسنس فعال است باید به سایت nodeset.ir مراجعه کنید و اقدام به خرید یک لایسنس اورجینال eset کنید.
سایت Eset به شما این اجازه را میدهد که بتوانید در ایران و با پرداخت ریالی اقدام به خرید لایسنس اصل نود 32 کنید. همچنین شما در این سایت میتوانید انواع پلنهای با مدت و تعداد کاربر مختلف را نیز انتخاب کنید.
در صورتی که عدم به روز رسانی نود 32 به خاطر قطع اینترنت باشد، باید اتصال خودتان با اینترنت را بررسی کنید و مشکل آن را برطرف کنید.
در زمانی که فضای کافی برای دانلود فایلها وجود ندارد باید در دیسک نصب نرمافزار فضای کافی را برای دانلود فایلهای جدید ایجاد کرده و یا نرمافزار نود 32 را به یک درایو بزرگتر انتقال دهید.
در زمانی که مشکل سیستم عامل وجود داشته باشد، بهتر است بر اساس محتوای پیام نسبت به رفع مشکل اقدام کنید.